WelCoME !

hi... love ! aku masih disini

Friday, 26 April 2013

april

Assalamualaikum,..Alhamdulillah...masih bernyawa kini walaupun jasad di sini pikiran tah terbnag kemana,..

hari demi hari,..aku kuatkan hati,.aku kuatkan semangat,..Alhamdulillah,.atas sokongan rakan2,.aku kini semakin kuat mgharungi cabaran hidup ini..setelah sekian lama aku tak syum lebar,..MasyaAllah,..Allah beri aku satu Nur,..aku hargai semua itu,dgn harapan agar aku trus kekal dgn Terang Nur ni...

Allah nak uji aku dgn temukan insan menyesatkan aku,.yg menyesatkan aku,..dan aku syukur dia kecewakan aku dan Allah beri lebih baik dari yg itu..MasyaAllah..itu janji Allah,..lelaki yg baik untk perempuan yg baik,.begitu jgak sebaliknya...


Terima kasih Allah












Friday, 12 April 2013

bukan dia tapi aku


Assalamualaikum olls...aku tertarik ngn lirik dia,..sungguh sakit~






[intro] Bm A G 2x

   Bm         A      
berulang kali kau menyakiti
   G          D        A
berulang kali kau khianati
Bm        A
sakit ini coba pahami
   G                D       A
ku punya hati bukan tuk disakiti


[int] Bm A G

Bm      A
ku akui sungguh beratnya
G                   D         A
tinggalkanmu yang dulu pernah ada
Bm          A
namun harus aku lakukan
    G                D       A  G A
karena ku tahu ini yang terbaik

[chorus]
     D         A/C#           Bm
ku harus pergi meninggalkan kamu
       A              G
yang telah hancurkan aku
      D/F#      Em           A
sakitnya  sakitnya oh sakitnya

Bm      A
ku akui sungguh beratnya
G                   D         A
tinggalkanmu yang dulu pernah ada
Bm          A
namun harus aku lakukan
    G                D       A  G A
karena ku tahu ini yang terbaik

[chorus]
     D         A/C#           Bm
ku harus pergi meninggalkan kamu
       A              G
yang telah hancurkan aku
      D/F#      Em           A
sakitnya  sakitnya oh sakitnya
     D        A/C#            Bm
cintaku lebih besar dari cintanya
      A              G
mestinya kau sadar itu
       D/F#       Em       A
bukan dia  bukan dia tapi aku

Dm   C           A# A
begitu beratkah ini
Bm     A/C#          Em F#m A B
hingga ku harus mengalah

     E         B              C#m
ku harus pergi meninggalkan kamu
        B             A
yang telah hancurkan aku
      G#m     D           B
sakitnya sakitnya oh sakitnya

     E        B                C#m
cintaku lebih besar dari benciku
      B            A
cukup aku yang rasakan
        G#m        F#m       B
jangan dia jangan dia cukup aku

A          G#m        F#m      B  E
jangan dia jangan dia cukup aku










Rahsia Si Lelaki


Assalamualaikum !


Musim silih berganti, namun tidak bagi pendirian seorang lelaki. 
Tidak di nafikan kaum lelaki gemar menyembunyikan sesuatu. Mereka cukup pantang membiarkan ego mereka di ketahui oleh kaum perempuan. Beribu alasan akan mereka lontarkan...
 mngenali 20 fakta dan misteri seorang lelaki dalam sesuatu hubungan.

1.       Lelaki memang suka perempuan yang cantik, namun tidak semua yang akan bersungguh-sungguh untuk mendekati perempuan tersebut kerana bagi mereka, mereka hanya suka melihat sahaja.


2.       Lelaki boleh mengambil masa beberapa minit sahaja menyukai seseorang! Malah, mereka juga boleh melupakan seseorang dalam sekelip mata!


3.       “Awak buat apa tuh?” atau “Awak dah makan?” itu memang soalan lazim mereka untuk memulakan perbualan. Ini adalah satu teknik lelaki untuk membuangkan gugupnya ketika berbicara dengan kamu.


4.       Lelaki lebih terpikat dengan perempuan yang ‘jual mahal’ kerana bagi mereka lebih mencabar.


5.       Buat pengetahuan kamu, lelaki suka jika tangannya di sentuh oleh pasangannya tidak kiralah sama ada sengaja atau tidak di sengajakan.


6.       Hati-hati ketika menghantar pesanan ringkas pada seorang lelaki, kerana jika kamu hantar pesanan yang tidak lengkap mereka akan terus ‘jump into the conclusion’.


7.       Lelaki memang nakal, adakalanya sampai boleh di katakan ‘ulat bulu naik daun’ jugalah. Namun, di sebalik kenakalan mereka, bila mereka berhadapan dengan wanita idaman mereka akan terdiam dan membisu seribu bahasa. Percayalah!


8.       Jika kamu kata ‘TIDAK’ pada lelaki, mereka tidak akan terus berputus asa. Malah mereka akan menganggap perkataan itu seperti ‘Sila cuba lagi!’.


9.       Lelaki suka seorang perempuan yang kelakar, spontan, dan agak kalam kabut (in a good way) kerana, bagi mereka perempuan seperti ini comel dan boleh membuatkan hatinya sentiasa tercuit.


10.   Mereka sangat berharap mempunyai seorang kekasih hati yang boleh di jadikan sebagai ‘geng kamcing’ mereka juga.


11.   Kamu boleh menguji kesetiaan dan keikhlasan seorang lelaki, namun jangan berterusan dan berlarutan kerana lama kelamaan mereka akan mula hilang minat dengan kamu.


12.   Lelaki lebih suka meminta nasihat dan pandangan daripada kaum sejenisnya sahaja manakala perempuan pula hanya tempat meluahkan isi hati dan rasa.


13.   Jika si dia suka mengusik kamu sehingga adakalanya membuatkan kamu tersipu-sipu itu bermakna si dia menyukai kamu.


14.   Mereka akan menjadi ‘singa’ bila bersama keluarga dan kawan-kawan tetapi bila dengan kekasih hati  mereka akan terus bertukar menjadi ‘kucing’ yang paling jinak dan manja.


15.   Walaupun dalam keadaan cemas dan tegang mereka akan sentiasa berlagak ‘cool’ dan tenang untuk menghadapinya. Padahal dalam hati degupannya dah seakan bunyi ‘heavy metal’. Jadi nak tahu si dia betul-betul cuba menyembunyikan gugupnya atau sebaliknya lihat adakah si dia berpeluh atau tidak.


16.   Jika lelaki kata dia gagal mengenali kami itu bermakna si dia cuba ingin memberitahu kamu tidak ‘sekepala’ dengannya.


17.   Sekirannya kamu di jadikan sebagai tempat mengadu nasib tentang hubungan dengan kekasih hatinya percayalah, selepas sahaja dia memutuskan hubungan kamu pasti akan dijadikan sebagai penganti! Kerana mereka akan tertarik dengan sikap penyabar dan keikhlasan kamu berkawan dengannya.


18.   Jika di siang hari mereka menghabiskan masa dengan berpuluh wanita yang berbeza, di malam hari sebelum melelapkan mata hanya aka nada satu nama sahaja yang bermain di fikirannya.


19.   Lelaki lebih cerewet memilih pasangan hidup. Jadi, hati-hati ya kaum perempuan kerana tidak semestinya kamu sudah bersama dengannya 10 tahun kamu confirm akan jadi pasangan hidupnya.


20.   Mereka lebih tertarik dengan perempuan yang jauh lebih tua daripadanya ketika mereka berusia 23 tahun ke atas kerana sewaktu itu mereka mula memikirkan sesuatu hubungan yang lebih serius berbanding biasa.

6 perkara harus dilupakan !

Assalamualaikum..hi olls !


1)      KISAH SILAM

Mungkin niat kamu hanya untuk bercerita ataupun sengaja  ingin buatkan si dia cemburu, tetapi bila dah terlalu kerap si dia akan mula muak dengan cerita basi kamu itu dan besar kemungkinan ia akan menjengkelkan. Jadi berhenti bercerita tentang kisah silam kamu. Anggaplah segala yang sudah berlalu itu sebagai sejarah. Usah di kenang apa-apa lagi. Inilah masanya untuk kamu bina hidup baru tanpa di bayangi oleh cinta silam.

2)      MASALAH BERAT BADAN

Pekara yang paling menjengkelkan lelaki adalah apabila si kekasih hatinya asik berkata “you, I dah gemuk kan!” atau “I tau lah I dah gemuk, you mesti  tak sukakan I lagi kan!” kerana bagi mereka niat mereka bersama mu bukanlah kerana fizikaliti tetapi kerana cara kamu membawa diri kamu.

3)      JARAK JAUH

Cuba pikirkan sejenak pernahkah kamu berkata “Saya rasa hubungan kita tak akan kemana sebab awak jauh kat sana”? kalau pernah, jangan sesekali jadikan jarak sebagai penyebab kamu berdua tidak boleh bersama. Percayalah kalau ada jodoh sejauh mana sekalipun kamu pergi, satu hari nanti kamu pasti akan bersama juga. Jadi lupakan alasan ‘jauh’ itu.

4)      TERLALU KEPEREMPUANAN

Bukan bermaksud kamu perlu menjadi seperti lelaki, tetapi bila kamu terlalu mengikut ‘jiwa perempuan’ yang kamu miliki itu contoh seperti merajuk, mengedik, mengongkong, cemburu buta dan macam-macam lagi siapa yang boleh tahan kan ? sekali dua mungkin nampak comel tetapi kalau dah sehari tiga empat kali kamu merajuk itu dah menjengkelkan! Lelaki suka perempuan yang ‘kalis peluru’ dan lasak, mereka lebih mengagumi perempuan seperti ini, jadi apa kata cuba buangkan sifat terlalu keperempuanan kamu itu .

5)      TERLALU BERCAKAP SOAL HATI

Mungkin bagi kamu bila terlalu banyak bercakap soal hati itu menunjukan kamu seperti seorang yang benar-benar sedang jatuh cinta. Tetapi tidak bagi lelaki. Mereka akan terasa jemu jika kamu kerap sangat bercerita tentang soal hati. Paling memalukan bila dia mula akan cakap “Ehhh desperatenya perempuan ni”


6)      SUKA BUAT PERBANDINGAN

“Ohhh sekarang awak pilih mana satu yang awak nak saya ke kereta awak”. Secara jujurnya pernah tak korang bercakap macam ni pada si dia ? jika tidak, elakan dari bercakap seperti itu. kerana lelaki memang tidak suka bila dia terpaksa membuat pilihan kerana mereka memang tidak reti memilih.Jadi, lupakan perkataan-perkataan yang menyebabkan si dia 'terpaksa' membuat sebarang keputusan atau pilihan.





Wednesday, 10 April 2013

10.04.2013

Assalamualaikum alls

alamak dairy hari ni tertinggal dlm kete,..tak dpt nak scan kan..xpe..hari ni aku ade yg lain nak share..










Monday, 8 April 2013

dairy 08.04.2013

Assalamualaikum...
hari ni aku malas sgt nak taip jadi aku tulis je lah...sekurang-kurangnya aku dapat luahkan sedikit ape yg terbuku... tapi tah lah..dlm hati tetap rase sedih sgt...






Wednesday, 3 April 2013

04.03.13 / 11:46pm

Assalamualakum...hemm2..hehhe

Alhamdulillah,..rezki..semoga lebih baik lg..aku akan cuba sedaya upaya menjaganya...now,aku otw nak smbung study...akhirnya,..hati kosong dgn sesama manusia...tiada lagi cinta..sudah ckup ape yg aku perolehi ini semua...hanya Allah tahu...aku harap selepas ini jika masih ada cinta,..mudah2an,.dia mencintai dan dicintai kerana Allah ~....InsyaAllah !


okeys...parlimen da bubar kan..dengar2 citer 4may ni mengundi..harap semua bjalan ngn baik..harap sangat aku dapat jalankan tanggungjawap aku nanti dgn sempurna


okeys alls..aku nak bce majalah mingguan wanita pulok ! (bil: 1533)





gunite dears ! gudnite ibu,gudnite mum !

jgn jeles! aku ade dua mak !










03.04.2013 / 12.56pm

Assalamualaikum olls


selamat tengahari...hari ni hari biase2 je..tp ade sesuatu yg mmpu membuat aku rase puas..puas ? puas ape ? hahhaa..okeys....aku kene motivasi diri aku sendiri..so, how ? okes,..sampai bile aku nak jadi macam ni kan,..berduka lara bagai..sedangkan si dia bahagia dgn org yg dia cintai,..okes..aku ucapkan selamat berbahagia...now aku how ? aku tak kisah lg soal cinta..soal hati soal perasaan ? now bru aku sedar diri !
cinta itu tak lah seberapa sangat,.. C I N T A ? perlukan cinta antara satu sama lain..bukan sorg je rase perasaan tu..ingat ! cinta tidak bernyawa ! so,. why ? ! kite rase mcm2 dgn cnta ??? nanti aku ade mase aku sambung..ni keje berlambak2 aku sebuk nak berceramah plak..okeys olls...aku nak buek kojo kojap !



babai..see u later bebe ~






Monday, 1 April 2013

01.04.2013 / 01.37pm

Assalamualaikum..

aku tak mintak banyak dalam hidup ini untuk senang cukup satu..satu ketabahan..bila aku tabah,ape yg berlaku aku bole mgharuinya dgn baik...Ya Allah...kuatkan hati ini walaupun aku tak banyak amalan baik padaMu ~..


aku

aku tetap macam dulu..menanti dan terus menanti..biar org nak kate ape,..asal kan aku tak ubah pendirian...
cerita baru..uhhh...aku unblock dia..dia block aku..fuhhh..benci sgt ke pada aku,...hati memg sedih,tp nak buat mcm mne,dia da benci aku.... :(
bencinya dia dekat aku.... benci sgt kan... kecewa la beb mcm ni,.aku da syg dia bagai...mcm mna nih ! arghhhhh !






Copyright© All Rights Reserved impian3@blogspot.com