WelCoME !

hi... love ! aku masih disini

Tuesday 26 March 2019

26march 2019

Assalamualaikum..

Setelah sekian lama aku myepi. Kini aku mula balik apa yg telah lama aku tinggalkan. Dulu aku menulis utk meluahkan apa dihati. Cuma niat utk diri sendiri.
Kali ni aku singgah kembali untk share apa yg tersirat dihati.

Serba sedikit aku ceritakan tentang diri aku, aku seorg anak sulung yg dari kecik aku terpisah dgn keluarga kandung. Sekitar usia aku 3tahun, nenek sebelah ibu aku mgambil aku utk dijaga dan diasuh. Aku amat mghrgai perngorbanan beliau. Sejak dari itu, aku tinggal dgn nenek dan datuk tiri. Tapi hubungan kami tak berapa baik. Agak renggang.. istilah ‘tiri’ semestinya tidak dpt disamakan dgn kluarga kandung.

Persekolahan aku dari tadika hingga ke tingkatan 6, mereka yg menanggung. Ibu bapa aku? Aku dtg dri kluarga yg miskin, bukan sederhana. Sbb tulah aku tercampak ke sini. (Port dickson).
Kadang2 aku rasa menyesal jgak sbb tak belajar smsa frm6 tu btol2, aku apply apa2 aku guna spm. Aku ada cuba2 nasib utk smbg blja slps frm6 tu. yes ! Aku dapat uitm. Lps spm tu aku dpt dkt lendu, dan lps stpm aku dpt dkt shah alam. Tp kan. Susahlah nak ckp. Aku xmmpu. Xmampu nak biayai smu tu. mmg dpt pinjaman, tp mula2 nak msuk tu guna duitkan. Aku xde duit yg ckup. Aku kuburkan impian aku tu bgitu saja.

Sejak dari tu aku lupakan hasrat nak smbg bljar, hingga skrg. Skrg aku dah 29tahun(2019).

Sebenarnya, tergerak hati nak mnulis balik sbb aku sedang rasa kecewa,
Rasa hancur hati ini. Benda yg paling aku taknak terjadi. Mgkin salah aku sbb terlalu mudah percaya, bkn aku xpcaya pada takdir. Ttpi aku dah cukup berhati2. Mgkin Allah mahu mguji aku.
Sumpah ! Aku serik sgt mengenal org. Tahlahh. Nnti aku smbg. Xsggup aku nak taip lg, dah kuyup dah bantal aku ni...


Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment

Copyright© All Rights Reserved impian3@blogspot.com