WelCoME !

hi... love ! aku masih disini

Thursday 3 January 2013

dairy impian3 02.01.2013

Assalamualaikum,..

dairy pertama aku dlm tahun2013,ok.. SELAMAT TAHUN BARU all's..semakin hari semakin sibuk,aku saja sibuk kan diri,sekurang2nya aku dpt lupa apa yg tak patot aku ingat,..sekurang2nya aku bole lupakan untk sketika tentang dia...
lain org lain cara untuk melupakan seseorg yg disayangikan...urmmm, kecewa beb,aku tak tahu mcm mne nak lupakan kisah2 yg bole buat aku sedeh !

sebenarnya,
banyak perkara yg terbuku dlm hati,tp tak tahu pada siapa nak diluahkan,tak tahu dgn siapa patut aku share,kekdg dekat sni aku conteng2...sekurng2nya aku rasa lega,walaupun bukan semua aku luahkan dpt juga ringankan beban..
apabila ada kegembiraan,jgn lupa kesedihan tgah menanti kita,..berhati-hatilah... hati2,dlm kebaikan org pada kita ada niat yg tidak baik,..kadang2 aku tpikir smpai bila nak bterusan mcm ni,bukan aku tak bsyukur dlm hidup ni,bersyukur sgt,aku bukan malaikat aku hanya manusia biasa,aku nak yg tbaik walaupun aku bukan yg tbaik,..kita bole belajar untk jdi yg tbaik untuk org yg kita sayangi kan? InsyaAllah, Allah mmbantu kita,..

orang kata aku kuat?..kuat ke aku ni? entahlah,tp aku jenis tabah dan tegas...kalau itu keputusan aku tiada siapa bole halang,tiada siapa bole ubah,.tp bukan dengki gile,..kalo berbincang cara baik,cara baik aku bg balasan,..aku ni ade hati jugak,tegas ade tmpatnya...tabah? hahaa...yes ! aku mengaku,..yg belum kenal msti akan ckap aku ni perasan kuat..tp, kalo tahu jalan hidup aku pasti korang pikir mcm mne aku jalani hhidup dgn liku2 kehidupan aku nih,..
aku dari kecik..dri kecik beb ! aku rasa hidup untk bdikari..tu sbb mne aku pergi aku bole hidup...aku bukan berpelajar tggi,bukan sbb aku ni bodoh,bukan sbb aku ni tak layak,.tp sbb pengorbanan...pengorbanan aku ni mgkin org kata pengorbanan yg bodoh,tp korang kena tahu,dlm hidup ini kita tak boleh pentingkan diri..tak boleh ! tak belajar tinggi tak smstinya tak boleh bjayakan?..korang blajar tggi buat stu keje,aku yg mcm ni kena buat dua tiga keje untuk sehari,korang ade tpikir?..tanggungjawab yg aku rasa,.tggjwab !

mgkin ada kata perempuan ape lah penting sgt tggjwab tukan...urmm..kata kan apa saja..apa saja,..sekurang-kurangnya aku boleh bdiri dkaki sendiri..dri lepas aku abis frm6 aku trus sara diri,aku tak usik duet mak bapak aku lg,bukan sbb aku berlagak,tp sbb aku tahu da cukup untk mereka bkorban mnanggung aku,..aku patut ringankan bebakan dierg,..walaupun dierg bukan ibu bapa kandung aku,...aku rindukan pelukan seorg ibu kandung,tp tu semua tak mgkin akan blaku walaupun dia masih hidup,aku tak rasa dia perlukan aku,..aku tak boleh slahkan dia 100% mgkin wktu itu dia tdesak,..dgn adik aku yg dlahirkan rapat dgn aku..tp org lain yg ade anak kembar tu ok je...urmm ! lain org lain caranaya....oklah..nanti aku smbung lg,..aku sebak beb !
air mata jadi peneman aku tiap kali waktu nih...sebab tulah aku xnak lepaskan ape yg telah aku gengam~








No comments:

Post a Comment

Copyright© All Rights Reserved impian3@blogspot.com