WelCoME !

hi... love ! aku masih disini

Monday 24 December 2012

dairy impian 22.12.12



Dairy impian 22.12.12
Assalamualaikum,
Hari ni aku write dairy dlm work,bila aku online nanti aku akan paste kan ke blog,sbb aku tkot nti lupa,aku ni kan cept lupa..ok skrg aku nak cerita sepanjang hari 22.12.12..
Macam biasa bgun pagi dan pergi keja…pagi tu ku ade dpt berita,ayah sahabat adik aku meninggal dunia,..mari kita sedekahkan Al-Fatehah..semoga Rohnya dicucuri Rahmt dan berada dikalangn org2 beriman…amin Ya Rabbil Alamin….Alhamdulillah…keluarganya bole menerima ketiadaan ketua keluarga mereka,walaupun mereka bersedih keatas kemergian beliau,..aku tak tahu nak gambarkan,sbb aku tak pernah merasai,tapi apa yg pasti semua itu sangat menyakitkan,sebab org yg kita sayangi yg kita kasihi,pergi buat selama-lamanya…antara org yg terawal kita jumpa bila kita celik mata stlah keluar dr rahim ibu yg tercinta,.benar kata org ‘syurga kita di telapak kaki ibu’ &  ‘kasih bapa tiada penghujungnya’ semoga Nabilla dan keluarga cekal dgn dugaan yg mendatang ini,sesungguhnya Allah nak kita menyedari kewujudannya…

Selepas berita itu aku terima,masa nak on the way ke kerja aku singgah rumahnya kejap,.aku kesian sangat dkat keluarganya bila bapanya pergi bukan disisi keluarga tercinta,..bapanya meninggal di India…sedih..serius,aku mengalir air mata…dugaan mereka…nak bawak balik ke Malaysia pulak atas2 sebab kewangan pulak…mana mereka nak cari duit tu,mereka bukan keluarga berada,tp cukuplah segala keperluan,Allamdulillah…
Aku tak sanggup tgok wajah dia,..sedih ! serius… aku sebak sgt… Ya Allah…Ringankanlah dugaan mereka..sesungguhnya mereka hanya makluk yg kerdil..Nabilla,awk tu jgn terlalu sedih ye…kalo ade ape akak bole bantu akak bantu,awk tu nak SPM tahun depan,..belajar rajin2 dgn adik akak yea…focus untk study,jadi anak yg berguna dan banggakan ibu awk tu…akak percaya awk boleh buat sebaiknya…
:’(

Selepas itu, aku trus pergi ke kerja..kerja mcm biasa..jam 12 tu aku siap2 nak balik,bukan balik trus ke rumah,tp nak ke kenduri kahwin senior aku,..akak putri dengan abg iswan…majlis dierg simple tp best,tak sarat,.aku suka takde tekanan…so,aku pergi dgn adik aku je,mak abah pergi kenduri kawen sedara dekat segamat johor,.aku bukan xnak ikot,tp sbb aku keje,jdi yg dekat ni bolehlah aku pergikan…ok,cerita aku pergi kenduri akak put dgn abg iswan,dierg Nampak cantek dan handsome sgt,..Alhamdullilah,cinta di sekolah bawa ke nikah….sweets sgt….

aku harap dierg berbahagia hingga keakhirnya..bukan didunia shja tp,InsyaAllah hingga ke Syurga Firdaus,Syurga Allah


…alang2 aku pergi kenduri dirg,ade plak yg ajukan soalan cepumas,.. ‘kau bila lg?’ aku? Hahahahaaaa…macam tak cya je soalan tu…macam kelakar pun ada…percayalah,bila dierg Tanya soalan macam tu baru aku teringat yg aku tak pernah terpikir akan berkahwin,aku tak terpikir langsung,Ya Allah,..aku terlalu menyebukkan diri dengan tugasan,..hehe,memg aku sendiri menyebukkn diri pun,..aku taknak piker lg soal cinta setelah cinta yg kita sukai yg menghancuri kita sendiri,lain org lain cara menangainya kan..tak sama dgn aku,..sbb sesetengah org,patah hilang tumbuh berganti,tp pada aku yg patah tu tak sama dgn yg tumbuh,yg hilang tu tak seperti yg diganti…aku lain..lain dri yg lain..sbb tak ade istilah patah tumbuh hilang berganti dlm diri aku..tak akan pernah sama..tak akan !

Ok,balik dari kenduri tu adik aku nak pergi pecan pulak,nak cari bateri hanphone..aku pulak nak cari pen colour2..heheheee..senang nak buat note…bru a coluring ! ok,.. cari bateri da jumpa, pen pun da jumpa kitarang nak balik,mase nak ke kereta,ade kereta sebelah kereta aku nih dierg buk pintu la kan,..so,aku tak bole masuklah, “adoiii ape aku nak panggil dierg ni,..”detik aku dlm hti … leps tu adik aku pggil,bru aku tsedar dari lamunan, “da bukak blum” … “ hah ?” aku blur…aku ckp dah2..sbb aku punya alarm jenis silent,bila bukak n kunci tu memg xbunyi,senangkan?tak de pencermaran bunyi..hahahaaa…lepastu dierg kereta sebelah tu da dgr,..dirg da agak aku nak msuk ke kereta,jdi dirg dh tutup kereta,aku msuk je lah dlm kereta,.

Nak jdi cerita, msa aku msuk ke kereta mcm biasa,.aku betulkanlah kedudukan baju aku sbb aku duduk atas baju,jdi tak selesalahkan,mse tu aku pkai bju kurung moden,.urm..lepastu adik aku ckap “jomlah”,.aku kate “nantilah,panaslahh..mana pen cantek tu?” dia amek plastk bag yg dia letak kat seat blkg,..aku tgok jelah pen tu,pastu aku kate “comelnya pen ni” lepastu ku pandang kereta sebelah,..sbb aku pelik dierg xgerk2 lg,sedangkan dierg masuk dlu,..bila aku pandang je aku tgok camera dierg tgah shot aku,..perhhhhhh da la less besar gile,ape bnde dierg nak shoot aku ni,so aku ckap kat adik aku,.. “ kau tgok sblah,dierg amek gmbo ape? gmbr kite ke?” adik aku tgok n die kata “ ahh,dia amek gmbr kitalah,dahlah less besar gile” aku kate “ dierg nak buat ape dgn gmbr kita ni?..nak buat calon bini solehah ke? Hahahahaaa…so aku xpndg dierg,aku xpndg smpai dierg gerak,bila dierg da gerak bru aku tgok,plat kete Johor,okey..kebetulan,aku pandang dia pandang,..mak ai, hensome mamat ni…hukhukhukkk…what ever ! ade aku kesah,..tah2 kat org lain pun dia buat mcm tu,..dlm kereta tu aku rasa ada mak dia,duduk seat blkg,sblah lelaki tak pasti sape,adik ke abg ke or mmber,..papelah..aku rase dierg ni konvoi,dua kereta je kot,sbb ade lg stu kereta…die jalan depan aku kluar mstilah aku blkg diergkan..ok…mse die da kuar dri tmpat park,dia berhenti tepi,time tu aku curi tgok2 die pun tgoklah..perhh ! tolong,jgn nak mengada tgok lelaki..ok,..aku buat dek jelah,..die bhnti tepi tu mesti tunggu kereta konvoi dirg tu,..

aku keluar,..trus jalan,pastu singgah kat tmpt mmber keje,..lama tak jumpalah katakana,..rindu beb ! hahahaaa…dah slelai borak2 tu aku blik rummah teruslah,mane bole lame2 nak berleter dia tgah keja..huhu..blik rumah,bukak tv jelah..kepala da mula berdenyut,alamakkkkk ! hari ni aku lupa mkn ubat ! patotlh tak bermaya..keh ! aku baring2..keja tu aku mkn ubatlah..tak jalanlah…tak da tanda2 nak hilang pun,..dua jam lepastu,aku masih xlarat aku mkn lg ubat tu..serius aku tak bmaya,makan ubat pun aku baring,..urmmm…airmata aku keluar bukan sbb aku sedih,tp sbb aku tahan sakit smpai menitis air mata nih..mak n abah masih tak balik…bila aku bgun dri tidur tu aku angkat kain kat ampai,lpas angkat kain tu dirg blik,ok…aku da siap angkat kain,aku smbung bring,aku tutp muka aku dgn selimut,..sbnarnya air mata keluar masa tu,..tak taha sgt…Ya Allah….aku nekad hari isnin aku nak pergi check blik,..ubat pun da tinggal sebijik…ubat tu pun da xde kesan dkt aku….aku bgun dri tidur aku masak bubur !.. tekak aku rase kelat,..tahlah, selalu dah mcm tu,kdg2 aku tak rase ape2 kalau mkn atau minum…skrg pun kpla aku bdenyut lg… rambut pun byk gugur,.. :’( aku nekad, aku taknk bg tau dirg ape yg aku tnggung ni…ckuplah dgn ape dier da korban untk aku slm ni…selamat malam, maafkn aku jika aku ada salah silap dgn korang..mgkin ni kali terakhir penulisan aku,…kalo aku takde skli pun adik aku akn tolong amek alih..insyaAllh… Assalamualikum….

No comments:

Post a Comment

Copyright© All Rights Reserved impian3@blogspot.com