WelCoME !

hi... love ! aku masih disini

Thursday 6 December 2012

dairy impian3 05.12.12

Assalamualaikum sahabat sekalian,..

hari ni hari hambar bagi aku,
sedih
sedih sekali,
sakit tak terpinga,sakit tak terungkap,aku sendiri tak tau nak membayangkan keadaan yang sebenar,..
aku sgt2 berterima kasih pada adik aku yg sgt2 prihatin,walaupun dia kecik lg tp die sgt2 ambil berat tentang aku,..
aku kuat pun sebab dia,aku tgok kesungguhan dia bantu aku,aku jadi kuat,aku dapat semangat...aku sayang dia ! walaupun aku dengan dia bukan adik beradik kandung..

kepala aku ni dari tadi tak hilang-hilang rasa sakit...rambut semakin banyak gugur...semakin banyak...dada aku semakin kuat bergaduh,semakin kuat kacau,..bagaikan tsunami,..tp tak ada sape tahu,.. aku rahsiakan dari pengetahuan keluarga aku dan sahabat2 realiti aku...cukuplah pada aku sahabat di alam maya sahaja yang tahu apa dan aku tanggung sekarang....


aku seorang yang degil dan sangat degil...
aku akan genggam sesuatu yang aku mahukan,cuma masa je yang akan menentukan,sama ada cepat atau lambat,..kekadang kedegilan aku ni ada batasannya..aku punya rasa serba salah,aku punya rasa kasihan,aku tak sggup lihat orang yang aku sayang hidup susah,biar aku susah tak apa,utama sekali mak aku,..apa sekali yang berlaku,..aku utamakan mak aku...bagi aku,tanpa restunya,bagaikan aku berjalan tanpa cahaya,..bagaikan aku bergerak dalam alam kegelapan,..dia lah segalanya..walaupun sepanjang riwayat aku ni aku hidup dengan keluarga angkat..tapi aku tak rasa kekurangan itu...aku dah anggap dia macam mak kandung aku sebenar...kami pun bukan orang lain,ade ikatan kekeluargaan jugak,.dia nenek aku,.memandangkan aku diasuh dari kecik dengannya aku anggap dia ibu kandung aku...mak kandung aku ?? dia ada di pahang, dia dengan ayah dan adik2 aku yang lain,aku tak ambil berat sangat pasal keluarga kandung aku tuh,
mereka pun tak amek tahu pasal aku,.aku tahu mereka susah,.tp aku anak dierang jugakkan,ape salah bertanya khabar,..kadang2 aku sedih sangat fikiran sesuatu di luar jangkaan aku,..korang patutnya bersyukur,sekurang-kurangnya ada ibu dan ayah kandung disisi,walaupun sekejap tapi korang dpt merasai kasih dan sayang mereka,..aku ? tak,aku tak rasainya..aku rindukan pelukan dri seorang ibu kandung,tapi aku tak pernah dapat sepanjang di ingatan aku..

 aku rindukan pelukan seorang ibu,

aku tak rasa itu semua..

kadang2 aku cemburu dengan kawan2 dgn org lain,aku tgok kemesraan mereka,tapi aku?..tak miliki langsung...hanya harapkan nenek aku yg aku panggil mak !

ujian

Ya Allah,dari aku lahir hingga sekarang,ujian tak putus2 kan,
aku kena tabahkan hati,..pada aku,aku da cukup berdikari pada zaman macam sekarang ni,..lepas aku sekolah,aku cari duit sendiri,..aku bukan nak berbangga diri,tp itulah realitinya,
dalam hati aku..aku nak smbung belajar,,tp aku masih punya hati memikirkan susah dan payah mereka bantu aku,mereka bela aku dari kecik hingga dewasa itu cukup memandai,sudah cukup bersyukur,sekurang2nya aku ada hidup lebih baik dri jadi anak tak apa2..

hidup aku,aku jalani hingga sekarang,semuanya aku tak jangka semuanya aku sangka..hidup aku sudah stabil,..sudah mampu berdiri di kaki sendiri..sekarang aku hanya mahu fikiran hal2 keluarga..walaupun mak aku dan sedara mara ade tanya tentang jodoh,..aku hanya senyum,dan kate belum ada jodoh,kalau ada tak kemana kalau itu da suratannya,..

aku tak nak fikirankan nya,..langsung taknak,..sebab hal-hal macam nilah yang buat sakit aku makin kuat,..semakin derita....aku tak sanggup...tolong,..jangan bagi aku tekanan,sebab aku tak boleh tertekan...kalo sehari aku tertekan,..aku akan ambil mase selamat seminggu untuk pulih...aku tak sanggup,...aku tak sanggup tanggung sakit ni..memg tak sanggup..Ya Allah,...sakitnya tuhan saje yg tahu,..mak aku ada ajak aku pergi klinik atau hospital dgn dia...tapi aku selalu menolak...aku lebih suka pergi seorang diri,..biar aku seorg je yg tahu,biar aku saje yg menanggung...aku tak sanggup org yg aku syang mengalirkan air mata sbb aku....

andai kata aku mendahuluinya...aku harap tuhan dapat menjaganya...










No comments:

Post a Comment

Copyright© All Rights Reserved impian3@blogspot.com