WelCoME !

hi... love ! aku masih disini

Wednesday 12 December 2012

kisah hati 12.12.12

Assalamualaikum,..

tentang hati tak ada siapa yg tahukan?..melainkan Allah yg Maha Esa,..di sini tempat aku meluahkan kata hati disini tmpatnya aku meringankan ape yg aku rasa,dulu aku ada satu lg blog,.itu blog lama,aku create blog bru dengan harapan kenangan dulu biarlah menjadi kenangan,walaupun pahit untuk aku ingati,tp kenangan itu jugak yg buat aku bahagia satu ketika dhulu,yg buat aku ketawa tersenyum !

kadang-kadang aku tak paham tentang cinta,.kenapa ia aku masih nak ckap tentang cinta?.sedangkan aku benci cinta..sebab seseorang aku suka cinta dan sebab seseorang juga aku benci cinta...yeah ! cinta itu buatkan orang mengalaminya buta..buta dari segi batin bukan dri zahirnya,..

kadang-kadang kita yang salah menilai nilai-nilai cinta,nilai-nilai kasih dan sayang,..semuanya boleh buat orang jatuh dan tersungkur..Alhamdulillah aku masih punya iman,masih punya agama untuk terus dipelihara untuk terus dijaga dan di hormati,..

kadang-kadang kita lupa sebab cinta kita ada,..dua jiwa menjadi satu..fuhh !
tekanan dibuatnya,sbb cinta ni memainkan jiwa,hati,perasaan...
indah,.indah bila cinta itu suci dan ikhlas..kite mencintai seseorg memg baik,,kita dicintai seseorg juga bole buat kita bahagia,..tp lebih indah lebih bahagia bila org yg kite cintai itu turut sama mencintai kita,..pendek kata cinta berbalas,cinta same cintaa...argghhh ! cinta bole buat kita merana,cinta boleh buat kite berubah,..dan sebab cinta aku kecewa,..

kalaulah aku diberi peluang,aku akan menggunakan sebaik-baiknya..aku xnak peluang banyak2 kali,cukuplah sekali,ape yg jdi selepas itu aku redha,tp kan penjelasan aku langsung tak dihiraukan,ape yg buatkan dia mcm tu?.biarlah..biarlah..percayalah kata aku,suatu hari nanti dia akan rasa rugi dan sangat rugi kerana ia kejarkan cinta yg dia sendiri tahu dia akan memiliki,dan ia bertabah rase terkilan bila dia telah tinggalkan org yg mencintainya...sgt rugi !
aku tak tahu apa yg buatkan aku nak menulis hal2 ni semua,tp bagaikan ada stu tujuan yg aku sendiri tak tahu,.percayalah,hati seorang perempuan bukan untuk disakiti,tp untuk terus dijaga..percayalah,aku menunggumu..tp bukan untuk seperti dulu,tidak dan tak akan sesakali aku menerima,hati da hancur tak mungkin bole pulih seperti sedia kala,andai kata ia di rawat sekali pun kesan2 parutnya tetap ada,..tetap tak same seperti dlu,aku menunggumu..
bukan untuk bercinta kembali tp aku hanya mahu sebab munasabah !
hati terus tertanya-tanya dan berterusan,.aku juggak percaya suatu hari nanti aku akan membina keluarga bahagia,tp bukan dgn kamu~bukan ! dgn jodoh yg Allah telah tetapkan
 buatlah apa pun,pegilah kehunjung dunia sekali pun andai kata jodoh kau telah ditetapkan,tak ade sesiapa yg berkuasa menghalangnya,hanya Allah...love Allah,love Rasulullah !

setia?..kadang-kadang aku rasa setia itu sia-sia ! buang mase sebab belum confrm dia untk kita~ aku lebih suka berdikari sekarang..keluarga aku ada menemani aku,kalo dierg sibuk pun xpe,.aku bole pergi mana2 sorang2 diri,.aku shoping sorang2,jalan sorang2..kadang2 sorang2 ni lg best sbb kite bole take time kite sendiri,well..aku happy today !
walaupun sementara,biarlah ia menjdi rahsia dairy hidupku....jgn biarkan aku sorang2 sbb boleh mdatangkan kesedihan !
kadang2 hidup ni aku rase kosong..sesungguhnya aku trauma ...


 kadang-kadang kita tak sedar, setiap yg hidup pasti akan mati,bukan?..setiap org juga akan mendapat pasangan hidup,sbb kita dicipta untuk berpasang-pasangan..dan memg itu dr azalinya...aku bercakap bdasar ape yg aku tahu,dgn ape yg aku pernah lalui..jika ada salah dan silap harap korang tak pikir yg bukan2 dan maafkan yea .. :) peace yooo !

kadang-kadang aku fedup pasal cerita cinta,tp aku jugak sibuk bercerita tentang cinta,,..aku ade cuba2 buat satu novel..dlm pembikinan,..kisah2 novel ni nak kene tahu semuanyakan,mcm org menulis skrip la kan,..nanti aku da siap aku post sikit2 ok!...
sekarang ni banyak tugasan aku kena siapkan,..biaselah ujung tahun,..dan siapkan fail2 nak audit lg bagai semua tu,pening2...aku da cube sedaya upaya membantu pakcik aku dlm bsnesnya,,harap ia maju dan jaya..doakan yea !

bsns tu xde la besar mne,.InsyaAllah ianya semakin berkembang~ mane taknya aku sorang2 nak uruskan semua urusan office,ape tak cirit,..hahaa,da laa aku ni bljar pun tak tggi..semuanya berlajar dri pengalaman dan aku tanya pada yg lebih arif,walaupun dierg bijak mana pun aku je yg bole beri kata putus dan boss- pkcik aku...huhh..byak sgt benda aku nak kena pikir dan memg banyak2 sgt3 !
yg paling aku benggang time nak mintak payment,perhhhh....mcm2 aku dengar,mcm2 kerenah !
kena banyak bersabar,..aku tak akan cetuskan selagi mereka tak cetuskan masalah..aku ni dahlah kepala angin !







No comments:

Post a Comment

Copyright© All Rights Reserved impian3@blogspot.com